Prečo PONIO?

Krása a zdravie

Prečo si kúpiť kozmetiku tejto značky zo Zvolena? Nevidím jeden jediný dôvod prečo nie.

Vždy keď testujem novú značku kozmetiky, tak si kúpim 2-3 výrobky a nejaký čas ich skúšam. Takisto je pre mňa dôležité balenie, koľko mi ten výrobok vydrží, či je praktický aj na cestovanie.

U Ponio to bola láska na prvé umytie vlasov: ich šampúchy (tuhé šampóny) ma dostali okamžite. Vlasy mám po nich pekné ešte aj na druhý deň (čo sa mi u iných šampónov nestáva), pekne voňajú a sú veľmi praktické aj na cestovanie. Nemusíte pri nich sledovať či ich obsah presiahne limit 150ml, lebo ide o tuhé šampóny. Keďže vydržia veľmi dlho, môžete si ho kľudne pribaliť aj na dvojtýždňovú dovolenku.

Keďže sa mi šampúchy veľmi páčili, skúsila som aj mydlá a deodoranty. Veľmi som bola s výsledkom spokojná a to ich šetrné balenie, kompostovateľné a opakovane použiteľné obaly ma uistili, že túto značku musím používať častejšie.

unspecifiedŠAMPÚCHY sú tuhé šampóny, obsahujú všetky účinné látky ako bežný šampón okrem vody. Jeden 60 gramový šampón vydrží tak dlho ako cca 400 ml tekutého šampónu, 30 gramový ako 200 ml (cca 15 použití). Stačí ho jednoducho zobrať do ruky, pošúchať ním v sprche po vlasoch a rozpeniť prstami. Šampúchy neobsahujú SLS (či iné sulfáty), parabény, silikóny ani umelé parfémy. Použitý glycerín je rastlinného pôvodu, sú to teda vegánske produkty. Nie sú to šampóny na báze mydla (netreba ich ako mydlové šampóny premývať octom). V prípade potreby ich môžete použiť aj namiesto sprchového gélu na telo, ako šampón pre psa, či na rýchle opranie oblečenia (riadu) počas dovolenky.

Keď ste tak ako ja pol na pol na materskej a v práci (čiže máte dva plné úväzky), tak po celom dni oceníte ich masážne kocky. Najmä tú s dvojitou levadnuľou, ktorá vám úplne uvoľní aj telo aj myseľ. (Názov “masážna kocka” vymysleli práve oni a prvýkrát na Slovensku začali používať  v Ponio keď ich uviedli na trh). 

MASÁŽNE KOCKY sú vyrobené z masiel (kakaového a bambuckého) a prírodných silíc tak, aby boli tuhej konzistencie a začali sa rozpúšťať práve vo chvíli, keď ich vezmete do ruky a zohrejete. Základom kociek je kakaové maslo, ktoré má samo o sebe jemnú kakaovú vôňu a často sa v kozmetike používa ako zmäkčovadlo, na prevenciu proti striám či vráskam. Masážne kocky sa dajú použiť nielen na masáž, ale perfektné sú aj do sprchy, kedy sa nimi natriete po klasickom umytí mydlom, jemne opláchnete a osušíte a už nemusíte používať telové mlieko. Môžete sa nimi natierať aj na sucho namiesto telového mlieka, použiť ho na ruky, nohy či pleť.

PRÍRODNÉ MYDLÁ každé jedno je individuálne, niektoré sú jemnejšie, vhodné na tvár, iné zas odolnejšie voči vode pri častom používaní. Všetky mydlá sú bez umelých farbív a vôní. Keďže sú mydlá vyrábané ručne, to vaše bude mať unikátny tvar. Mydlá neobsahujú žiadny živočísny tuk ani palmový olej, radšej ich nahradili drahším, ale o to kvalitnejším kakaovým maslom.

DEODORANTY (PAZÚCHY) nedávno prešli veľkou “rekonštrukciou”. Ako som sa dozvedela z ich blogu, išlo o zmeny v 4 veciach (podľa mňa v kozmetike veľmi zásadných):

  1. obal:plastový obal vymenili za ľahší, papierový kompostovateľný
  2. objem:  pôvodný objem cca 30ml (50g) zvýšili až o 50% na vyše 44ml (75g)
  3. receptúra – receptúru menili z viacerých dôvodov:
    – lokálnosť a udržateľnosť surovín – niektoré exotické suroviny (kakaové maslo, jojobový vosk) nahradili surovinami, ktoré sú nám čo najbližšie – ako oleje a vosky z olivy a slnečnice. Vyberali čo najmenej upravené verzie (s certifikátom Ecocert, nebielené, za studena lisované a pod.). Aj preto do receptúry zaradili napr. za studena lisovaný slnečnicový olej zo Slovenska.
    – názor zákazníkov – snažili sa upraviť štruktúru pazúchu k lepšiemu pri zachovaní účinnosti
    – použiteľnosť – konzistenciu museli upraviť tak, aby sa dala bezpečne vysúvať a zasúvať do nového obalu
  4. cena –  za rovnaký objem zaplatíte teraz ešte menej, ako v pôvodnom plastovom obale:

pazúch v plastovom obale   –  50g = 5.00€ …… 75g = 7.50€   (tuba má objem 50g)
pazúch v papierovom obale –  50g = 4.73€ …… 75g = 7.10€   (tuba má objem 75g)

Ak sa vám minul deodorant a zostal vám iba prázdy obal, novú náplň si môžete objednať tu.

Čo sa mi ešte páči, že k nákupu vždy dostanete nejakú drobnosť-tester, ktorý si môžete pribaliť na predĺžený víkend, alebo služobku. Vydrží vám niekoľko dní a nemusíte domov brať poloprázdnu (plastovú) fľašu. Ak sa im občas stane, že z výrobku je nepodarok, tak na ne dajú zľavu a vy si ich môžete kúpiť TU.

Ako som napísala na začiatku, celá filozofia a koncept tejto značky sa mi veľmi páči. Výrobky sú kvalitné, vyrábané z prírodných látok rastlinného pôvodu a tá ich obalová politika ma dostala úplne najviac. Myslím, že je viac ako dosť dôvodov na to prečo práve kozmetické výrobky tejto značky objednať už práve dnes.

photo: nezmar

6 thoughts on “Prečo PONIO?

  1. Spätné upozornenie: Žiť bez odpadov | N E Z M A R

Pridaj komentár