Uashmama – papier znesie veľa!

Zodpovedná móda


Papierové tašky (a aj iné veci), ktoré si zamilujete a budete ich s radosťou nosiť.

479bfa2a78379be92ddd6b53d909d55a

Dlho som skúmala rôzne značky, ktoré sú lokálne (alebo sa za férových podmienok vyrábajú svoje produkty v Európe). Preskúmala som si rôzne značky, ktoré používajú  recyklované materiály a podobajú sa napríklad koži (ako napríklad Matt and Nat, o ktorých som už písala post).

Nikdy ma nenapadlo, že výborným materiálom na kabelky, tašky a dokonca aj koše na triedený odpadm môže byť PAPIER! Áno, papier, materiál, ktorý je inak veľmi krehký a ktorého kvalita sa recyklovaním znižuje.

Existuje však technológia, ktorá tento materiál dokáže spevniť tak, že sa z neho dajú vyrobiť kvalitné výrobky, ktoré aj niečo vydržia.

Papierové vrecká, tašky a doplnky UASHMAMA® sú vyrobené z  inovatívneho materiálu – prateľného papiera. Šijú sa v Toskánsku, z materiálu vyrábaného tradičnou remeselnou metódou. Zloženie:  98% celulóza a 2-3% latex. Kolekcia je  šetrná k prírode – celulóza pochádza z prírodného odpadového dreva, nie z odlesňovania. Produkty sú recyklovateľné.

Nosením a používaním tento materiál získava patinu a originalitu. Niektoré produkty sú impregnované voskom pre lepšiu pevnosť a formu. Ryhy na materiáli (kabelky impregnované voskom) dodávajú výrobkom zdanie starého materiálu. Ak však kabelku opatrne vyžehlíte (odporúčame cez textíliu), dostane sa do pôvodnej formy.
Každý kúsok je jedinečný aj s drobnými nedokonalosťami, každá farba/odtieň je ručne namiešaná. Preto môžu farby v skutočnosti vyzerať inak, ako fotky na webe, alebo ako ste ich videli u vašich známych.
Uši kabeliek a drobné detaily sú vyrobené zo 100% kože, alebo z tkaniny (tieto sú 100% vegan výrobok).

Názov UASHMAMA® vznikol v malej rodinnej firme “Le sorelle” (preklad sestry). Teda nie až takej malej – štyri sestry s rodičmi.”Pre nás v Le sorelle znamená pomenovanie UASHMAMA®  spomienku na našu mamu, ktorá perie oblečenie pre svoje štyri dievčatá. A pretože naša mama pomenovala obchody po nás, štyroch sestrách, rozhodli sme sa venovať niečo jej – to je UASHMAMA® !” (zdroj: uashmama.sk)

DSCF0277

Prečítala som si článok o značke UASHMAMA® a zaujalo ma to natoľko, že som si na moje minuloročné narodeniny vyžiadala kabelku tejto značky, aby som sa presvadčila o kvalite tohto výrobku.

Moja kabelka má už takmer rok a s radosťou ju nosím. Najväčší problém bolo vybrať si farbu a veľkosť, ale nakonieco som sa rozhodla pre praktickú veľkosť na každý deň a čiernu farbu. Je štýlová a hodí sa mi na každý deň do práce, ale aj keď idem von. V ponuke majú rôzne veľkosti a farby

Okrem kabeliek ma zaujalo, že majú aj štýlové vrecká na kvety, alebo na potraviny a dokonca aj vrecia na triedený zber . Keďže sú vrecia opakovane použiteľné, tým výrazne znižujete množstvo vriec, ktoré použijete na triedenie odpadu doma.

To, že sa z papiera dá vyrobiť toľko užitočnych a krásnych vecí je dobrá správa. A doboru správou je, že tieto výrobky znesú toho naozaj veľa.

photo 1: pinterest

photo 2: nezmar

One thought on “Uashmama – papier znesie veľa!

Pridaj komentár

