Respiro, alebo vyraz do mesta s dušou z bicykla okolo pása

Zodpovedná móda

Nie, nejde o to, že vás prehováram k tomu, aby ste zmenili svoj štýl . Respiro je česká značka, ktorá  vyrába výrobky z recyklovaných materiálov: opasky z duše z bicykla, tašky zo starých billboardov, automobilových plachiet, alebo hasičských hadíc, bezpečnostných pásov.

Keď si vyberám novú značku, ktorú budem postupne pozorovať, sledovať, testovať na sebe, tak prvá vec, ktorá ma zaujíma je, že či značke ide naozaj iba o to, aby predávala, alebo sú v jej tíme angažovaní ľudia, ktorí popri predaji svojich vecí (lebo veď každý z nás z niečoho musí žiť) robí osvetu, zapája sa do rôznych projektov a ide mu hlavne o šírenie dobrých myšlienok a produktov, ktoré aspoň trochu zmenia náš svet k lepšiemu.

Keď som hľadala pre nás všetkých viac nekožených výrobkov, tak som toho nenašla veľmi veľa. Moji obľúbení naďalej zostávajú Mat and Nat, ale mala som potrebu nájsť niečo lokálnejšie, niečo čo má dosah v naších končinách. A natrafila som na túto tašku, ktorá ma najprv zaujala farbou, potom aj materiálom a nakoniec celým jej príbehom. Tak som pátrala ďalej o jej výrobcovi – značke Respiro, kto je za tým a o čo im vlastne ide.

RESPIRO je česká značka oblečenia, ktorá vznikla v roku 2002, kedy na intráku vyrábali tričká pre úzku skupinu ľudí a aj pár obchodíkov.  Časom sa ich porfólio rozšírilo a postupne začali vyrábať aj iné veci ako tašky, opasky, dokonca aj topánky. Pre nich je dôležitá najmä kvalita výrobkov a environmentálny rozmer. Momentálne majú v ponuke aj tričká z biobavlny, materiálu BambooTech a bambusového vlákna a termovlákna. A sponínané tašky, opasky, topánky z rôznych výrobkov, ktoré už doslúžili. Vyrábajú aj pekné bambusové dosky a dokonca aj domčeky pre vtáčiky. O tom, ako sa vyrábajú Respiro veci si môžete prečítať aj tu.

Ľudia majú k eko veciam rôzne predsudky a jeden z kľúčových je, že tie veci nie sú veľmi pekné, atraktívne a nositeľné . O tom, že v prípade tejto značky je to inak svedčí aj fakt, že sú nositeľmi European Business Award v kategórii Environmental and corporate sustainability.

Ja si tú žltú tašku prosím na Vianoce (lebo to je momentálne najbližší sviatok, ktorý mám). Na Slovensku sú tieto produkty dostupné na tomto e-shope.

Pridaj komentár

