Nezmar šancu: Before the flood

Nezmar šancu
Priatelia, pozrela som si ho aj ja – nový dokumentárny film o klimatických zmenách, ktorý natočil Leonadro di Caprio. Na youtube si ho môžete pozrieť zadarmoČi ho odporúčam pozrieť? Určite áno!
bfflood1
Celú di Capriovu cestu k tejto téme som nepoznala. Je to síce moja platonická herecká láska z filmu Romeo a Júlia a sledovala som jeho aktivity, ale celý príbeh som nepoznala. Ako sa z pozície hollywoodskej hviezdy, ktorá sa aktívne zapájala do aktivít v boji proti globálnemu otepľovaniu (tak sa to donedávna volalo – dnes používame termín klimatické zmeny) dostal k pozícii Ambasádora Spojených národov pre boj s klimatickými zmenami a pritom sám o tom veľmi málo vedel. A tak začala jeho cesta. Páči sa mi ako sa k celej téme postavil, že využil svoju pozíciu na to, aby upozornil na veľmi dôležitú globálnu tému, ktorá sa priamo týka každého z nás. A v tom filme je to veľmi pekne znázornené.
Aj napriek hollywoodskému spracovaniu tejto témy, je to film v ktorom sa dozviete:
1. ako veci medzi sebou súvisia – že naozaj my tu tiež ovplyvňujeme to čo sa deje na opačnom konci sveta
2. že klimatické zmeny sa dejú a my o tom vieme už 50 rokov
3. koľko my, ako spotrebitelia máme moc zmeniť veci tým, ako sa správame
4. ako je celá situácia veľmi zložitá, ale určitý posun v spoločnosti nastal
5. že nás to celé nezaujíma pokiaľ sa klimatická zmena rovno nedeje pred naším domom a necítime priame ohrozenie.
A ešte veľa toho. Sú tam krásne zábery z Grónska, mrazivé zábery ropných polí a výpovede ľudí, ktorí sú v priamom ohrození práve kvôli tomu. Pozrite si ho celý, naozaj stojí za to. Aj celá stránka venovaná tomuto filmu.
photo: beforetheflood.com
Pridaj komentár

